Bring My Love To Poland – audities

De musical Bring My Love To Poland vertelt het verhaal over de Poolse Generaal Stanislav Sosabowski en is geschreven door Jarno Scholten en Samantha Janssen van Stichting Music Herveld. Regie onder leiding van Jet Pit en Samantha Janssen.

Audities op 5 en 12 september

Generaal Sosabowski voerde de eerste Poolse Onafhankelijke Para Parachutisten brigade aan die tijdens operatie Market Garden op 21 september 1944 bij Driel werd gedropt. De brigade moest de in het nauw gebrachte Britten in Oosterbeek en Arnhem ondersteunen, maar de ongeveer 1000 Poolse Para’s konden het tij niet keren. De Britten schoven Generaal Sosabowski de schuld in de schoenen voor het mislukken van de slag om Arnhem. Na jaren van onderzoek en onder meer door de grote inzet van Cora Baltussen uit Driel is de Poolse Generaal volledig gerehabiliteerd, en op vele wijze postuum onderscheiden. In het afgelopen najaar, 11 november 2018, is hij nog postuum geëerd met de Orde van de Witte Adelaar; de hoogste Poolse onderscheiding.

Deze geschiedenis die zo verbonden is met de gemeente Overbetuwe moet volgens Stichting Music Herveld worden verteld. Bring My Love To Poland wordt Stichting Musics jubileum productie en tevens een muzikaal eerbetoon aan de geschiedenis en de 75 jaar bevrijding van ons land volgend jaar. Deze musical zal in het herdenkingsperiode in september 2020 plaatsvinden.

De musical zal worden verteld vanuit twee broers die als boeren op het land werkten in Polen en ineens de oorlog in worden gezogen met alle gevolgen van dien.

De audities vinden plaats op twee donderdagavonden: 5 en 12 september 2019.

De repetities vinden plaats iedere donderdagavond van 20:00 – 22:15 uur aan de Binnenstraat 23, 6674 BX te Herveld.

Spreekt dit verhaal je aan en lijkt het je leuk om een rol te vervullen in deze nieuwe productie, meld je dan aan.