Music presenteert kerstvoorstelling Scrooge

Scrooge musicalTerwijl buiten de zon schijnt zingen de leden van Music over sneeuwvlokken, kerstklokken en ijzige wind. Kerst 2016 brengt Music namelijk het bekende verhaal ‘A Christmas Carol’ van de Britse schrijver Charles Dickens’ tot leven.
Jarno Scholten en Samantha Janssen, het creatieve team dat o.a. samen ‘Post!’, ‘Maria Magdalena’ en ‘Schaduw van de Ster’ heeft geschreven, toveren samen het oud-Engelse verhaal om tot een magisch muziektheaterstuk. Samen met Toon Veens als voorzitter vormen zij het nieuwe bestuur van Music. Ze hebben de productie de titel Scrooge gegeven, wat eveneens de naam is van de vrekkige hoofdpersoon.

Scrooge wordt op kerstavond bezocht door drie geesten die hem een kans geven zijn leven te beteren. Op 7, 8, 9, en 10 december is Scrooge te zien in de pannenkoekenboerderij aan de Linge te Hemmen en op 21 december in het witte kerkje in Slijk Ewijk (Galerie 1400).

Voor Scrooge verruilt Music het vertrouwde dorpshuis voor de gezellige sfeer van het pannenkoekenboerderij en de statige ambiance van het kerkje in Slijk Ewijk. Beide locaties vormen de perfecte achtergrond voor het kerstverhaal. Dit werken op locatie vraagt een andere werkwijze van de spelers. Het is nogal een verschil of je op een podium staat of letterlijk tussen de mensen. Het is een uitdaging die de Scrooge-spelers met veel enthousiasme aan zijn gegaan. Voor dit kortlopende project heeft Music ook nieuwe leden aan weten te trekken, welke een vocale en theatrale aanwinst zijn!

De kaartjes voor Scrooge zijn te verkrijgen bij Groene Vingers in Andelst, Combiplant in Herveld, Pannenkoekenboerderij aan de Linge in Hemmen en natuurlijk via de website.