Post! (maart 2016)

In maart 2016 speelden we Post!. Deze musical is speciaal voor ons geschreven en gecomponeerd door Samantha Janssen en Jarno Scholten.

Post! vertelt over een meesteroplichter Jack Conner die door de heerseres van de stad van de galg gered wordt om het in onbruik geraakte postkantoor weer op de kaart te zetten. De inwoners van de stad gebruiken de post niet meer, maar kiezen de semafoortorens. Die versturen berichten veel sneller, maar er zijn ook vaak storingen, sinds Cornelius Creed de baas is van de torens. Hij pakte de torens af van de uitvinders, de familie Bell. Jack heeft niet veel zin in zijn nieuwe baan als Postmeester-Generaal, zeker niet als hij het achterstallige werk in het postkantoor ziet en hoort wat er met de vorige postmeesters is gebeurd. Maar, omdat hij nu eenmaal zijn straf moet uitzitten, probeert hij er maar het beste van te maken en er zelf ook wat beter van te worden. Het valt niet mee, met drie maffe postbodes als personeel en twee reclasseringsambtenaren die hem overal volgen. Gaandeweg komt Jack erachter dat het leven ook zonder oplichting en leugens geleefd kan worden, leert hij van zijn fouten uit het verleden en krijgt hij plezier in de concurrentie met de semafoortorens. Het loopt uit op een race tussen de semafoortorens en de postkoets.

Post! is een vrolijke voorstelling gevuld met goedbedoelende postbezorgers, arrogante monopolisten, synchroon lopende bodyguards en negentiende-eeuwse hackers. Bekijk ook:

De musicalvoorstelling die ik mocht bijwonen was indrukwekkend.
Alles was in mijn ogen perfect voorbereid. Zo te zien hadden alle medewerkers er veel lol aan beleefd. Wens de stichting voor de toekomst veel succes. M. Keller

Spelers en organisators. Super genoten. Verrassend, snel, actief, boeiend, goed gevonden oplossingen en vooral waar. Echt top. Dank je wel. T. Veens

Het was een super voorstelling, we hebben genoten, het was weer fantastisch xx— enthousiast.  M. van Vorsselen

Gisteravond de eerste voorstelling van de musical ‘Post’. Super genoten. De complimenten voor de hele cast.👍👍👍👍👍. (Zondagmiddag ga ik nog een keertje). L. Janssen