Jarno Scholten

Jarno Scholten is al vanaf begin betrokken bij Stichting Music en is onze componist, koorleider, dirigent, en pianist! Samen met Samantha Janssen schrijft en componeert hij onze producties. Na afronding van de MDO, meerjarige dirigentopleiding studeerde hij drie jaar aan de Schumann Akademie (deeltijdconservatorium) en volgde hij diverse cursussen op het gebied van zangtechniek (Estill Voice).

“Waarom ga je niet doen waar je hart ligt?”

Na deze vraag ging het mis. Iemand had namelijk ontdekt dat ik niet op de plaats zat waar ik thuishoorde. Ik ben vervolgens mijn droom gevolgd, gestopt met mijn kantoorbaan, studie vergeten  en ‘de muziek’ in gegaan. Ik heb er nog geen dag spijt van gehad.

Al van jongs af aan ben ik altijd al bezig geweest met muziek. Ik speelde al bij de eerste productie van Stichting Music, mee in het orkest. Toen waren we nog met z’n vieren. Bij een volgende productie arrangeerde ik de muziek en zo is het balletje langzaam aan gaan rollen.

Zingen en musiceren werkt ontspannend, je vergeet de sleur van alledag. Dat geldt ook voor onze muzikanten, zangers en zangeressen en we hopen natuurlijk ook voor ons publiek.