Aanschaf geluidsapparatuur

IMG_6920
Bij de repetities voor Tramonto (een musical over een familiecircus) is er voor het eerst gerepeteerd met de nieuwe geluidsapparatuur.
(Foto: Rabobank Oostbetuwe)

Dit jaar kon Stichting Music samen met toneelvereniging De Vriendenkring geluidsapparatuur aanschaffen om mee te oefenen en voor uitvoeringen. Een eigen zenderset maakt het mogelijk om tijdens de repetities al met microfoons te kunnen zingen. Voor de jeugd van de Vriendenkring leerzaam en leuk om te doen, en voor iedereen die moet zingen is het veel beter voor de stem.

De aanschaf van deze apparatuur is mede mogelijk gemaakt door een bijdrage van het Rabobankfonds. Dit is een fonds dat initieven ondersteunt op het gebied van kunst, cultuur, educatie, milieu zorg, jongeren- of ouderenwerk. De keuze voor de projecten die ondersteund worden, wordt gemaakt door de ledenraad van de Rabobank Overbetuwe.

2 Replies to “Aanschaf geluidsapparatuur”

1. Leuk om te lezen dat er geld is vrijgekomen voor professionele apparatuur. Het maakt inderdaad zo’n verschil of je met versterkers en microfoons je stemgebruik kan controleren of zonder moet doen. Hebben jullie inmiddels al een uitvoering kunnen doen met de appartuur? En zo ja wat zijn de reacties? Suc6 verder!

1. Tot nu toe hebben we de apparatuur gebruikt bij repetities. Het is heel prettig om de solisten te kunnen versterken, zeker als ook het complete orkest meespeelt. Het is beter voor de stemmen en werkt ook prettiger als iedereen elkaar kan verstaan. Echt een aanwinst!