Bring My Love To Poland

De muzikale voorstelling Bring My Love To Poland werd geschreven door Samantha Janssen, Jet Pit, Jarno Scholten en Eltjo Poort, en gaat over de lotsverbondenheid van de 1e Onafhankelijke Poolse Parachutisten Brigade en de bevolking van Driel, de droppingsplaats van deze brigade tijdens De Slag om Arnhem.

We zien de ontmoeting van de onverzettelijke Poolse generaal Sosabowski en de onverschrokken Drielse rode-kruis-verpleegster Cora Baltussen, en we volgen twee Poolse broers die in Driel landden, waarvan de oudste in de armen van Cora sterft. We zien Driel bloeden en opstaan om als 1 dorp achter ‘hun Polen’ te staan als zij de schuld in de schoenen geschoven krijgen van het mislukken van Market Garden.

Deze voorstelling van Stichting Music Herveld zit vol verzet, onterechte schuld, liefde, arrogantie, hoop en wanhoop in een bevroren herinnering van Cora Baltussen. Zij is geschreven om te herdenken en gespeeld om over na te praten. Stichting Music bracht Bring My Love To Poland op de planken van 21 tot en met 24 april 2022, in het Music Theater in Herveld.

Vanavond bij de première van de theatervoorstelling ‘Bring My Love To Poland’ door Stichting Music Herveld geweest. Prachtige en indrukwekkende voorstelling! 👏🏻👏🏻 – Patricia Hoytink Roubos

Een heel bijzonder stukje geschiedenis, en prachtig uitgevoerd. Boeiend en ontroerend met af en toe een humoristische noot. Complimenten aan alle medewerkers!!! – Silvia Holvast

Wat een prachtige, professionele voorstelling. Mooie zang, indrukwekkende teksten, mooie muziek en arrangementen, goede instrumentalisten, kortom kwaliteit op alle vlakken. Mooi decor en effecten. – Janine Elijzen