Bring my love to Poland

Tekst Samantha Janssen, Jarno Scholten en Jet Pit – Muziek Jarbo Scholten en Eltjo Poort

De muzikale voorstelling Bring My Love To Poland is een theater-monument over de lotsverbondenheid van de 1e Onafhankelijke Poolse Parachutisten Brigade en de bevolking van Driel, de droppingsplaats van deze brigade tijdens De Slag om Arnhem in september 1944 (Market Garden).

De ontmoeting van twee krachten: de onverzettelijke Poolse generaal Sosabowski en de onverschrokken Drielse rode-kruis-verpleegster, Cora Baltussen. We volgen twee Poolse broers die in Driel landden, waarvan de oudste in de armen van Cora sterft. We zien Driel bloeden en opstaan om als 1 dorp achter ‘hun Polen’ te staan als zij de schuld in de schoenen geschoven krijgen van het mislukken van Market Garden.

Deze voorstelling van Stichting Music Herveld zit vol verzet, onterechte schuld, liefde, arrogantie, hoop en wanhoop in een bevroren herinnering van Cora Baltussen.
Geschreven om te herdenken en gespeeld om over na te praten, op de planken op 25-26-27 en 28 november 2021.