Het Laatste Schip

Toen hij achttien jaar oud was vertrok Nathan Fletcher uit zijn geboortestad, om het leven als dokwerker te ontvluchten. Vijftien jaar later komt hij terug om zijn vader te begraven. Alles is hetzelfde gebleven: de rivier stroomt nog steeds naar de zee, hijskranen steken omhoog in de grijze lucht en dezelfde mensen wonen nog steeds in dezelfde huizen.

Maar er is ook veel veranderd. De vrouw die hij lief had, is bij een ander. De werf blijkt gesloten en het hele dorp is werkloos. Onder leiding van de priester komt het dorp bijeen, en besluit nog één keer een schip te bouwen: Het Laatste Schip.

Deze musical over vakmanschap, saamhorigheid en het verlangen naar de zee werd opgevoerd op 20, 21 en 22 april 2018 in het Music Theater in Herveld. Je zoekt het tevergeefs op kaart of Google: Het theater werd speciaal voor deze gelegenheid gebouwd in een oude constructieloods.

Zondag super genoten van musical Het Laatste Schip van Stichting Music Herveld. Trots op Silvia die haar rol met verve neerzette. In de zangcoachings hebben we samen gewerkt aan hoge noten, ademsteun, twang, klinkerkleuring, mondopening, klankkleur, ritme, eigenheid van sound en interpretatie en beleving. Het was weer hartstikke leuk om met je te werken Silvia en een groot bravo voor de hele cast! – Saskia Bak

Prachtige voorstelling! Complimenten voor allemaal en geniet nog van de laatste! – Mariël Doedens

Vandaag heb ik genoten van Het Laatste Schip. Mooi gespeeld, hele goede solisten, fraaie regie en tof decor! Ik werd geraakt! Dank jullie wel!! – Inge Versluis

We hebben genoten, degene die niet zijn geweest hebben wat gemist!! Volgend jaar weer? We houden ons aanbevolen. – José Joosten