Ciske de Rat

Stichting Music heeft na de zelfgeschreven productie Bring My Love To Poland dit keer gekozen voor een bestaande musical: Ciske de Rat. We gebruiken het originele script zoals de musical in 2016 ook door professionals is uitgevoerd. De regie staat onder leiding van Samantha Janssen en de muziek onder leiding van Jarno Scholten: zij vormen een gouden team wat er samen met een geweldige cast een zeer vermakelijke musical van gaat maken.

De musical speelt zich niet alleen af in 1925 maar ook in 1939/1940. We vertellen zowel het verhaal van de jonge Ciske maar zien ook hoe zijn leven op oudere leeftijd verloopt en wat het verleden met hem doet. De oorlog brengt oude herinneringen boven en de emoties lopen hoog op. We zien zowel verdriet, boosheid en liefde. Maar ook de nodige humor ontbreek niet in dit verhaal.

Van 6 tot en met 9 juli 2023 brachten wij Ciske de Rat op de planken, dit keer weer op onze oude stek: De Hoendrik in Herveld.

” Zaterdagmiddag gezien, het overtrof al onze verwachtingen, wat een spel, zang, en decor. Grandioos. ” – Rya van Hulten-Bastiaanse

” Vanmiddag mogen genieten van een prachtige musical. Wat een geweldige zang, toneelspel, live muziek en niet te vergeten mooie decors. Petje af voor iedereen die dit voor elkaar gekregen hebben. ” – Ingrid van Orizande

” Geweldige groep talentvolle mensen! Zo op elkaar ingespeeld, super gewoon! ” – Dinneke Wijlhuizen