Scrooge

De cynische vrek Ebenezer Scrooge viert Kerst als geen ander, namelijk: niet. Hij weigert bij zijn neef te gaan eten, hij schoffeert een tweetal collectanten en zou het liefste zijn knecht Bob Cratchit laten doorwerken op Kerstochtend. Zijn zeven jaar geleden overleden compagnon Jacob Marley waarschuwt hem nog: als hij niet oppast, dan loopt het verkeerd met hem af.

Het bekende kerstverhaal ‘A Christmas Carol’ van Charles Dickens is voor Stichting Music bewerkt tot locatietheater. Op 7, 8, 9 en 10 december 2016 werd het stuk in en om de Pannenkoekenboerderij aan de Linge gespeeld, en op 21 december in Het witte kerkje in Slijk-Ewijk. Beide locaties zijn speciaal voor dit project omgetoverd tot een theater.
Het verhaal van Dickens werd ondersteund door klassieke christmas carols en nieuw geschreven muziek. Het creatieve duo achter deze productie bestond uit Jarno Scholten (muzikale leiding) en Samantha Janssen (regie).

Ik wil even laten weten, dat ik erg heb genoten van de voorstelling! – P. Kersten

Gisteravond hebben we ontzettend genoten van het prachtige optreden. In één woord: Geweldig ! Hartelijk dank voor alles ! En ga zo door ! – fam. Kattenberg

Wat een prachtige voorstelling heb ik vanavond gezien. Ik ben super trots op jullie allemaal. Geniet van de volgende voorstellingen! – G. Taks

Heb genoten van de voorstelling!!! – V. Baak