Eerdere producties

Tramonto (2013)

In oktober 2013 speelde Stichting Music de zelfgeschreven en zelfgecomponeerde voorstelling Tramonto. Deze musical ging over een noodlijdend familiecircus, dat niet alleen last heeft van de crisis, maar ook van intriges, ruzieënde familieleden en ouderwetse circusacts. Als de directeur van het circus en de vader van de familie ook nog eens ziek wordt, is het echt crisis. Alle Tramonto’s moeten hun persoonlijke problemen aan de kant zetten, om het circus nog te redden.

De voorstelling Tramonto is geschreven door Marianne Veens en Petro Vogels. Jarno Scholten had de muzikale leiding en schreef de muziek, ondersteund door Rufly Camonier.

tramonto-08 tramonto-40 tramonto-47

2e Straat links (2012)

In oktober 2012 speelde Stichting Music de muziektheatervoorstelling 2e Straat links.

De inwoners van de 2e straat links zijn allemaal zeer verschillend. Zo woont er een zweverige kunstenaarsfamilie, een Afghaanse familie, een oude alleenstaande dame, een zeer gelovig gezin en een werkloos druktemakend ‘asogezin’. De volwassenen kunnen niet goed met elkaar overweg, maar de jeugd zoekt elkaar wel op. Na een gezellig middagje zwemmen bedenken de meiden dat het wel leuk is om een buurtbarbecue te doen. De barbecue brengt de buurtbewoners dichterbij elkaar en ze leren elkaar waarderen. Dan komt woningbouwvereniging de Warme Kachel met het slechte nieuws dat alle huizen in de 2e straat links gesloopt moeten worden om plaats te maken voor luxe villa’s en appartementen. De buurtbewoners komen samen in actie om de woningbouwvereniging een halt toe te roepen.

Deze voorstelling is door de deelnemers zelf geschreven. De muziek is gecomponeerd door Jarno Scholten. De regie was in handen van Marianne Veens.

2e-straat-links-01 2e-straat-links-04 2e-straat-links-29

Theatercafé (2010)

In oktober 2010 speelde Stichting Music voor het eerst een voorstelling die mede door de deelnemers zelf is geschreven. Aan de hand van bekende liedjes uit musicals, popmuziek en operette werden de scènes opgebouwd. Voor iedereen die dat wilde was er een solonummer.

De muzikale leiding was in handen van Jarno Scholten. Het script en de regie waren van Marianne Veens. Voor het eerst werd ook met een choreograaf gewerkt: Laura van Meurs.

theatercafe-01 theatercafe-10 theatercafe-42