Jet Pit

Wat Jet Pit als oude rot (1961) in het regie-vak onderscheidt van andere regisseurs van musicals  is dat zij zich juist in twee kanten heeft ontwikkeld, namelijk muziek en regie.

Jet heeft haar conservatorium-studie in Arnhem gedaan Jazz- lichte muziek en daarvoor een jaar Kleinkunstacademie.  In feite kwam van het een het ander. Eerst waren het wat cabaretières die muzikale dingen en vroegen en waar ze uiteindelijk de regie voor deed.

Later voerde ze regie over musicals als Seizoenen van Liefde, Meisje en het Monster, Verona, Romeo en Julia bij diverse musical stichtingen en verenigingen.

Ondertussen werd de drang naar zelf schrijven groter. Samen met Jarno Scholten sprong zij in het diepe en dat heeft ondertussen geresulteerd in Malle Babbe de musical, Over de Muur, Catriona prinses van de Highlands, die zij samen schreven en waar zij ook de regie van voerde.

In 2018 heeft zij de opdracht gekregen om een grote buitenvoorstelling te maken in haar geboortedorp Giethoorn. Storm over Beulaeke heeft 10.000 mensen in vervoering gekregen en het werd een zeer groot succes.

Na wat jaren van mantelzorgen voor zowel vader als moeder vroeg Jarno Scholten of ze mee wilde schrijven aan Bring My Love to Poland en aangezien de tweede wereldoorlog altijd haar fascinatie had twijfelde ze geen moment. Dat zij ook gevraagd werd de regie te voeren ervaart ze zelf als kers op de taart.